A A A K K K
для людей із порушенням зору
Смирновська громада
Запорізька область, Пологівський район

Е-лікарняний: питання та відповіді.

Дата: 09.11.2021 08:14
Кількість переглядів: 28

          Роботодавці подали на оплату е-лікарняні на суму 641 млн. гривень

 

          З початку впровадження е-лікарняних було створено вже майже 3 мільйони медичних висновків. Лише за жовтень роботодавці передали до Фонду соціального страхування України на оплату 253 тисячі електронних лікарняних, а починаючи з червня, Фонд прийняв на фінансування вже 360 тисяч електронних листків непрацездатності на суму 641,4 мільйона гривень.

 

Відповідаємо на поширені запитання щодо е-лікарняних:

 

Якщо не прийшло SMS про створення е-лікарняного

 

          Створення е-лікарняних відбувається автоматично для тих пацієнтів, яких було ідентифіковано як застрахованих осіб. Зазвичай про це надходить повідомлення на вказаний контактний номер телефону, однак SMS може не прийти – це ще не свідчить про те, що лікарняний не створено, тож хвилюватись не потрібно. Наприклад, в особистому кабінеті на вебпорталі Пенсійного фонду може бути не вказано номер телефону. Авторизуйтесь на сайті portal.pfu.gov.ua       за допомогою ЕЦП або BankId і перевірте, чи створено е-лікарняний. Там же ви зможете оновити контакти і надати дозвіл надсилати вам повідомлення.

 

Якщо е-лікарняний не створено

 

          Найчастіше помилки при створенні е-лікарняних пов’язані з ідентифікаційними даними. Інформація щодо пацієнта завантажується з реєстру пацієнтів у медичний висновок автоматично і співпадає з даними, зазначеними у декларації із сімейним лікарем. Якщо ідентифікаційні дані пацієнта, зазначені у декларації, не співпадають із даними у реєстрі застрахованих осіб – е-лікарняний не буде створено. Часто такі помилки пов’язані із застарілою інформацію, яка не була вчасно оновлена. Тож прискіпливо перевірте всі дані та внесіть корективи – е-лікарняний буде створено після усунення неточностей. Найкраще завчасно перевіряти правильність внесення інформації і оперативно повідомляти лікаря і роботодавця про всі зміни. Також е-лікарняний може не бути сформовано через відсутність інформації про трудові відносини або її недостовірність – у такому випадку роботодавець має подати відповідний податковий звіт, його уточнення або повідомлення про прийняття працівника на роботу.

 

 

 

Як з’ясувати, коли оплатять е-лікарняний

 

          Це можна зробити онлайн – інформація про стан фінансування лікарняних і декретних допомог щоденно оновлюється у телеграм-каналі https://t.me/socialfund . Перші п’ять днів страхового випадку оплатить роботодавець, а решту аж до одужання фінансує Фонд соціального страхування України (за винятком допомог по вагітності та пологах і по догляду за хворими дітьми – вони оплачуються за кошти ФССУ з першого дня). Щоб дізнатись дату фінансування, потрібно знати точну дату подання роботодавцем заяви-розрахунку за е-лікарняним – не втрачайте зв’язок і цікавтесь станом оформлення заяви. Уточнити дату можна також у відділенні Фонду, для цього у кожному обласному управлінні створено окремі гарячі лінії: http://www.fssu.gov.ua/fse/control/main/uk/publish/article/968493 .

 

Коли е-лікарняний стане готовим до оплати

 

Починати призначення працівнику матеріального забезпечення і оформлення заяви-розрахунку можна з дати видачі е-лікарняного. Датою видачі для електронних листків непрацездатності вважається восьмий день після дати закриття, яка зазначена в документі. А для е-лікарняних по вагітності та пологах – восьмий день після дати відкриття. Однак е-лікарняні можуть ставати «готовими до сплати» зарано – у таких випадках потрібно орієнтуватись на дати. Ці технічні неточності поступово врегулюють.

 

          Роз’яснення щодо більшості нюансів, які виникають при роботі з                         е-лікарняними, уже доступні на офіційних ресурсах Міністерства соціальної політики, Міністерства охорони здоров’я, Фонду соціального страхування України, Пенсійного фонду України та ін., зокрема:

 

? Що робити працівнику, якому відкрили е-лікарняний:

 

http://www.fssu.gov.ua/fse/control/main/uk/publish/article/977654 .

 

? Як роботодавцю оформити заяву-розрахунок за е-лікарняним:

 

http://www.fssu.gov.ua/fse/control/main/uk/publish/article/977997

 

 

Консультативну, методичну та інформаційну допомогу від спеціалістів відділення Фонду можна одержати у «Сервісному центрі  з надання консультаційних послуг», який постійно функціонує у Більмацькому відділенні Фонду за адресою:

вул. Центральна, 56  смт. Більмак, або за телефонами:

(06147) 2-23-29, (06147) 2-23-07.

 


« повернутися

Код для вставки на сайт

Вхід для адміністратора

Авторизація в системі електронних петицій

Ще не зареєстровані? Реєстрація

Реєстрація в системі електронних петицій


Буде надіслано електронний лист із підтвердженням

Потребує підтвердження через SMS


Вже зареєстровані? Увійти

Відновлення забутого пароля

Згадали авторизаційні дані? Авторизуйтесь