A A A K K K
для людей із порушенням зору
Смирновська громада
Запорізька область, Пологівський район

Впровадження е-лікарняних (запитання-відповіді)

Дата: 04.11.2021 14:32
Кількість переглядів: 103

Що таке електронний лікарняний?

 

Е-лікарняний - електронний документ, що формується в Електронному реєстрі листків непрацездатності Пенсійного фонду України, засвідчує факт тимчасової непрацездатності особи та є підставою для звільнення від роботи, оплати перших п’яти днів тимчасової непрацездатності, призначення матеріального забезпечення та надання соціальних послуг відповідно до законодавства про загальнообов’язкове державне соціальне страхування.

Е-лікарняний формується на підставі медичного висновку про тимчасову непрацездатність або рішення органу опіки та піклування.

Чи потрібно роздруковувати е-лікарняний, та надавати роботодавцю будь-які паперові підтвердження факту тимчасової непрацездатності?

Вам не потрібно роздруковувати е-лікарняний та надавати роботодавцю будь-які паперові підтвердження факту тимчасової непрацездатності.

Ви маєте повідомити про відкриття е-лікарняного свого роботодавця будь-яким зручним обом способом, наприклад, телефоном.

Всю необхідну інформацію про Ваш е-лікарняний роботодавець зможе побачити у своєму Електронному кабінеті роботодавця на Порталі Пенсійного фонду України.

Для отримання детальної інформації:

  • про Електронний кабінет страхувальника (роботодавця) , можна дізнатися, зателефонувавши на гарячу лінію Пенсійного фонду України за номером: 0 800 503 753;
  • щодо оплати е-лікарняних роботодавцями можна дізнатися, зателефонувавши на гарячу лінію Фонду соціального страхування України за номером: 0 800 50 18 92.

Як мій роботодавець дізнається, що в мене відкритий е-лікарняний?

Ви маєте повідомити про відкриття е-лікарняного свого роботодавця будь-яким зручним обом способом, наприклад, телефоном.

Всю необхідну інформацію про Ваш е-лікарняний роботодавець зможе побачити у своєму Електронному кабінеті роботодавця на Порталі Пенсійного фонду України.

Детальніше про Електронний кабінет страхувальника (роботодавця) Ви можете дізнатися, зателефонувавши на гарячу лінію Пенсійного фонду України за номером: 0 800 503 753.

Як роботодавцю дізнатися інформацію про е-лікарняний, відкритий для його працівника?

Інформацію про сформовані е-лікарняні для своїх працівників роботодавці відтепер можуть дізнатися в особистому кабінеті страхувальника (роботодавця) вебпорталу Електронних послуг Пенсійного фонду України.

Взаємодія роботодавців із Електронним реєстром листків непрацездатності та отримання відомостей про своїх працівників, зокрема щодо видачі електронного листка непрацездатності, розміру заробітної плати для здійснення розрахунків виплат за лікарняними листками, а також отримання багато іншої корисної інформації, здійснюється через Електронний кабінет страхувальника (роботодавця) вебпорталу Електронних послуг Пенсійного фонду України.

При переході за кнопкою «Дані з Електронного реєстру листків непрацездатності» в розділі «Страхувальникам» в особистому кабінеті адміністратора роботодавця відкривається можливість електронної форми перегляду усіх записів про тимчасову непрацездатність працівників роботодавця, що зареєстровані в Електронному реєстрі листків непрацездатності на підставі медичних висновків про тимчасову непрацездатність.

 

Які дії роботодавця, коли він дізнався, що працівник захворів?

 

Як діяти, якщо ваш працівник захворів і повідомив про те, що йому видано електронний листок непрацездатності

1. Для організації роботи роботодавцю слід визначити порядок та коло осіб, які будуть відповідати за роботу з е-лікарняними (відслідковувати наявність е-лікарняних в особистому кабінеті на сайті Пенсійного Фонду).

2. Перевірити наявність е-лікарняного в кабінеті Пенсійного Фонду. Для роботодавців він має бути доступний відразу після відкриття. І ця інформація дасть можливість роботодавцю вірно відобразити інформацію в табелі обліку робочого часу.

Слід зауважити, що статус у нього відразу буде «закритий», але до закінчення терміну лікування лікар може змінити дати перебування на лікарняному. Саме тому, всі дії по призначенню та нарахуванню допомоги по тимчасовій непрацездатності слід роботи після закінчення терміну лікування, вказаному у листку непрацездатності.

3. Працівнику не потрібно роздруковувати е-лікарняний та надавати роботодавцю будь-яких паперових підтверджень про тимчасову непрацездатність.

4. Кадри або інша відповідальна особа визначає страховий стаж, для встановлення розміру допомоги. Як і в разі паперового лікарняного листка, розмір допомоги по тимчасовій втраті працездатності складе від 50 % до 100 % середнього доходу застрахованої особи залежно від тривалості стажу, а розмір допомоги по вагітності та пологах - 100 % середнього доходу.

5. Далі інформація потрапляє до комісії (уповноваженого) із соціального страхування, яка призначає допомогу та оформлює своє рішення протоколом встановленої форми. Згідно законодавства термін призначення допомоги не може перевищувати 10 днів з дня отримання лікарняного (набуття ним статусу «готовий до сплати»). Комісії не слід забувати про позначки про порушення режиму та стан алкогольного сп'яніння, які присутні і в електронній формі лікарняного так же, як і в паперовій.

6. Бухгалтерія здійснює розрахунок матеріального забезпечення на підставі лікарняного та рішення комісії із соціального страхування, формує заяву-розрахунок та не пізніше, як 5 робочих днів з дати прийняття рішення комісії, надсилає її до робочого органу Фонду.

Слід зазначити, якщо пацієнту було відкрито лікарняний на паперовому бланку, то його продовження аж до закриття має здійснюватися виключно у паперовій формі навіть у разі переходу лікарні на електронний формат.

7. При оформленні заяви-розрахунку слід уважно перевірити причини непрацездатності, які відрізняються від паперових лікарняних.

 

Як діяти працівнику, якщо йому відкрили е-лікарняний?

? Якщо працівник є застрахованою особою, то в разі оформлення лікарем медичного висновку про тимчасову втрату працездатності для нього автоматично сформується е-лікарняний. Також е-лікарняний автоматично відкриється в разі оформлення медичного висновку для дитини застрахованої особи, яка потребує догляду.

? При першій можливості після створення медичного висновку потрібно повідомити про це роботодавця. Це можна зробити будь-яким зручним обом способом, наприклад, телефоном.

? Якщо працівник має ЕЦП, він зможе переглянути свій е-лікарняний в особистому кабінеті застрахованої особи на сайті Пенсійного фонду України. Але зазвичай у цьому немає потреби – усю необхідну інформацію щодо е-лікарняного роботодавець бачить у власному кабінеті страхувальника.

? Водночас, роботодавець бачить лише загальну інформацію щодо тимчасової непрацездатності свого працівника, необхідну для призначення матеріального забезпечення – йому недоступний ані діагноз, ані інші приватні відомості застрахованої особи.

? Не потрібно передавати роботодавцю медичний висновок про тимчасову непрацездатність –. Також медичний висновок не є підставою для нарахування матеріального забезпечення щодо загальнообов’язкового соціального страхування.

? Якщо працівник не одужає у визначений в першому медичному висновку термін, лікар створить наступний медичний висновок, який продовжить тимчасову непрацездатність – про це потрібно повідомити роботодавця.

? Через 7 днів після завершення періоду тимчасової непрацездатності е-лікарняний працівника змінює свій статус на «Готовий до сплати».

? З цього моменту роботодавець має упродовж не більш ніж 10 календарних днів призначити працівнику матеріальне забезпечення, а після дати призначення не пізніше ніж через 5 робочих днів сформувати і передати до ФССУ заяву-розрахунок.

? Саме від дати подання роботодавцем заяви-розрахунку залежить дата фінансування допомоги від Фонду працівнику. Ми радимо не втрачати зв’язок із роботодавцем, цікавитись станом оформлення заяви-розрахунку і знати точну дату її подання.

? Після того, як кошти надійдуть на рахунок, роботодавець має виплатити допомогу працівнику у найближчий після дня призначення допомоги строк, установлений для виплати заробітної плати, або одразу після отримання коштів від ФССУ.

Як пацієнту дізнатись номер свого лікарняного?

При формуванні е-лікарняного пацієнту надходить SMS-повідомлення з номером його лікарняного за умови надання пацієнтом згоди на відправку йому таких повідомлень. Якщо раптом ця інформація втрачена, то пацієнт має змогу, не виходячи з дому, отримати інформацію про себе з Електронного реєстру листків непрацездатності самостійно без залучення лікаря чи роботодавця. Для цього потрібно авторизуватись за допомогою кваліфікованого електронного підпису (КЕП) на вебпорталі електронних послуг Пенсійного фонду України (https://portal.pfu.gov.ua/).

Для застрахованих осіб, які аутентифіковані на вебпорталі за КЕП, надано можливість перегляду даних щодо їх тимчасової втрати працездатності – пункт головного меню особистого кабінету «Тимчасова втрата працездатності».

Користувачу надається інформація за даними персоніфікованого обліку в реєстрі застрахованих осіб  Пенсійного фонду України, а саме – список записів тимчасової втрати працездатності з полями:

-звітний період;

-вид допомоги;

-кількість календарних днів тимчасової непрацездатності;

-загальна сума нарахованої оплати допомоги.

Якщо користувач бажає отримувати СМС повідомлення, то має проставити відмітку про надання дозволу на отримання СМС повідомлень.

Дізнатись більше деталей пацієнти можуть зателефонувавши на гарячу лінію Пенсійного фонду України за номером: 0 800 503 753.


« повернутися

Код для вставки на сайт

Вхід для адміністратора

Авторизація в системі електронних петицій

Ще не зареєстровані? Реєстрація

Реєстрація в системі електронних петицій


Буде надіслано електронний лист із підтвердженням

Потребує підтвердження через SMS


Вже зареєстровані? Увійти

Відновлення забутого пароля

Згадали авторизаційні дані? Авторизуйтесь