A A A K K K
для людей із порушенням зору
Смирновська громада
Запорізька область, Пологівський район

Місцеві бюджети Пологівського, Більмацького та Розівського районів отримали понад 16 мільйонів гривень плати за землю

Дата: 15.04.2021 09:07
Кількість переглядів: 490

За січень-березень 2021 року власники та користувачі земельних ділянок, які перебувають на обліку в Пологівській ДПІ, перерахували до місцевих бюджетів                             16,5 мільйонів гривень плати за землю.

Як повідомила начальниця Пологівського відділу камеральних перевірок управління з питань виявлення та опрацювання податкових ризиків ГУ ДПС у Запорізькій області Світлана Бруй, значну частину надходжень – 14,7 мільйона сплатили СГД-юридичні особи. Від фізичних осіб надійшло 1,8 мільйона гривень.

Зокрема, суб’єкти господарювання і мешканці Пологівського району за три місяці спрямували до бюджету 9,9 мільйона, Більмацького району –3,3 мільйона, Розівського району  –  3,3 мільйона.

Нагадаємо, плата за землю – це обов’язковий платіж у складі податку на майно, що справляється у формі земельного податку та орендної плати за земельні ділянки державної і комунальної власності. Підставою для нарахування земельного податку є дані державного земельного кадастру.

 

До бюджетів Пологівського, Більмацького та Розівського районів надійшло                  1,5 мільйона гривень податку на нерухомість

За результатами першого кварталу 2021 року власники нерухомості, які перебувають на обліку в Пологівській ДПІ, сплатили 1,5 мільйона гривень податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки. У порівнянні з аналогічним періодом минулого року надходження збільшилися на 724,4 тисячі або на 114 відсотків. Про це повідомила начальниця Пологівського відділу камеральних перевірок управління з питань виявлення та опрацювання податкових ризиків ГУ ДПС у Запорізькій області Світлана Бруй.

Зокрема, від власників нерухомості-юридичних осіб надійшло1,3 мільйона, від фізичних осіб – 240 тисяч, що на 724 тисячі перевищило надходження трьох місяців                      2020 року.

Податківці нагадують, що податкове повідомлення-рішення про сплату податку на нерухоме майно надсилається платнику за місцем його реєстрації. У разі зміни адреси платник зобов’язаний упродовж місяця повідомити контролюючий орган, подавши заяву за формою № 5 ДР.

Якщо платник не повідомив податкову про зміну місця реєстрації, документ надсилається на адресу, інформація про яку міститься в контролюючому органі, тобто, на стару адресу. Як результат – платник не отримає повідомлення-рішення та не буде ознайомлений із сумою проведених нарахувань податку, внаслідок чого у нього виникне податковий борг та будуть нараховані штрафні санкції.

 

Податкове законодавство

 

До уваги платників!

У понеділок 19.04.2021 з 14:00 до 15:00 за телефоном (06165)2-29-49 відбудеться  сеанс «гаряча лінія».  На ваші запитання щодо використання електронних сервісів відповідсть начальник Пологівської  ДПІ ГУ ДПС у Запорізькій області Володимир Михайлов. Чекаємо Ваших дзвінків!

 

До уваги платників!

У понеділок 19.04.2021  з 13:00 до 14:00 за телефоном (06165)2-38-06 відбудеться  сеанс «гаряча лінія».  На ваші запитання щодо декларування громадянами доходів, отриманих у 2020 році надаватиме начальниця Пологівського відділу камеральних перевірок управління з питань виявлення та опрацювання податкових ризиків ГУ ДПС у Запорізькій області Світлана Бруй. Чекаємо Ваших дзвінків!

 

Дані щодо залишку коштів на єдиному рахунку – в Електронному кабінеті

Пологівська ДПІ ГУ ДПС у Запорізькій області повідомляє, що відповідно до п. 421.2 ст. 421 Податкового кодексу України (далі – ПКУ) Електронний кабінет забезпечує можливість реалізації платниками податків прав та обов’язків, визначених ПКУ та іншими законами, контроль за дотриманням яких покладено на контролюючі органи, та нормативно-правовими актами, прийнятими на підставі та на виконання ПКУ та інших законів, контроль за дотриманням яких покладено на контролюючі органи, в тому числі, шляхом:

? перегляду інформації про платника податків, що збирається, використовується та формується контролюючими органами у зв’язку з обліком платників податків та адмініструванням податків, зборів, митних платежів, єдиного внеску, здійсненням податкового контролю, у тому числі дані оперативного обліку податків, зборів, єдиного внеску (у тому числі дані інтегрованих карток платників податків);

? перегляду інформації по єдиному рахунку, у тому числі з Реєстру платежів з єдиного рахунку в розрізі окремого платника податків;

? проведення звірки розрахунків платників податків з державним та місцевими бюджетами, а також одержання документа, що підтверджує стан розрахунків, який формується автоматизовано шляхом вивантаження відповідної інформації з Електронного кабінету із накладенням кваліфікованого електронного підпису посадової особи контролюючого органу та кваліфікованої електронної печатки контролюючого органу із застосуванням засобів кваліфікованого електронного підпису чи печатки, які мають вбудовані апаратно-програмні засоби, що забезпечують захист записаних на них даних від несанкціонованого доступу, від безпосереднього ознайомлення із значенням параметрів особистих ключів та їх копіювання.

Порядок функціонування єдиного рахунка та виконання норм статті 351 Податкового кодексу України центральними органами виконавчої влади затверджено постановою Кабінету Міністрів України від 29 квітня 2020 року № 321 (далі – Порядок № 321).

Пунктом 8 Порядку № 321 встановлено, що ДПС засобами інформаційно-телекомунікаційної системи ДПС відкриває єдину картку платника виключно на підставі даних реєстру платників, які використовують єдиний рахунок.

В єдиній картці платника відображаються дані про платника та операції, що проводяться з коштами, які зараховані/перераховані/повернуті (враховані) на єдиний рахунок/з єдиного рахунка;

Інформація про рух коштів на єдиному рахунку доступна платнику в Електронному кабінеті в актуальному стані.

Відповідно до абзацу першого п. 17 Порядку № 321 реєстр платежів з єдиного рахунка в розрізі окремого платника у складі зведеного реєстру платежів з єдиного рахунка є підставою для перерахування Державною казначейською службою (далі – Казначейство) платежів зазначеним у ньому отримувачам.

Після підтвердження Казначейством факту прийняття до виконання записів реєстру платежів з єдиного рахунка в розрізі окремого платника у складі зведеного реєстру платежів з єдиного рахунка в порядку, визначеному пунктами 24 – 28 Порядку № 321, дані такого реєстру стають доступними для перегляду платником через електронний кабінет у порядку, передбаченому ст. 421 ПКУ, та є підставою для відображення органами ДПС в інтегрованій картці платника сум надходжень на бюджетні рахунки для зарахування надходжень та/або на небюджетні рахунки органів ДПС, відкриті в Казначействі для зарахування єдиного внеску (абзац другий п. 17 Порядку № 321).

Для отримання витягу щодо стану розрахунків з бюджетом та цільовими фондами платник податків, який використовує єдиний рахунок, надсилає до органу ДПС за основним (неосновним) місцем обліку запит за формою «F/J1300204» через меню «Заяви, запити для отримання інформації» приватної частини Електронного кабінету.

Відповідь на запит надсилається платнику податків через Електронний кабінет не пізніше п’ятнадцяти робочих днів з дня його отримання у вигляді витягу з інформаційної системи органів ДПС щодо стану розрахунків платника з бюджетом та цільовими фондами за формою «F/J1400204».

Витяг формується за період, вибраний платником податків при створені запиту, з урахуванням строків давності, станом на дату відправлення запиту до органів ДПС.

Крім того, платник має можливість направити запит та отримати витяг, скориставшись засобами ІТС «Єдине вікно подання електронної звітності». При цьому сформований витяг направляється також на електронну пошту платника, з якої було відправлено запит.

Самостійно перевірити дані, за якими сформовано витяг, платник податків може за допомогою меню «Стан розрахунків з бюджетом» приватної частини Електронного кабінету.

 

Для подання декларації про майновий стан і доходи, скористайтесь електронними сервісами ДПС!

Пологівська ДПІ нагадує, що деклараційна кампанія 2021 добігає до кінця і завершується 30 квітня 2021 року.

Платники можуть подати податкову декларацію про майновий стан і доходи (далі – Декларація) у будь-який зручний для себе спосіб, а саме: надіслати поштою, подати до Центрів обслуговування платників (за місцем реєстрації) або ж подати в електронній формі через Електронний кабінет.

Закликаємо платників податків на період карантину утриматися від зайвих контактів і надати перевагу дистанційному обслуговуванню та для подання Декларації до контролюючих органів скористатись електронними сервісами ДПС.

Для того, щоб заповнити та відправити Декларацію онлайн необхідно авторизуватися в приватній частині Електронного кабінету за допомогою кваліфікованого електронного підпису (КЕП). Отримати КЕП можна безкоштовно у пунктах обслуговування Кваліфікованого надавача електронних довірчих послуг Інформаційно-довідкового департаменту ДПС або у будь-якій іншій установі, яка надає подібні послуги. Перелік документів, необхідних для отримання електронного підпису, розміщений за посиланням https://acskidd.gov.ua/etrusted-services.

Бланк податкової Декларації і додатки до неї можна переглянути або завантажити з вебпорталу ДПС в Електронному кабінеті за посиланням https://cabinet.tax.gov.ua/form/view/F0100211.

У випадку надсилання податкової Декларації поштою, платник податку на доходи фізичних осіб зобов’язаний здійснити таке відправлення на адресу відповідного контролюючого органу не пізніше ніж за п’ять днів до закінчення граничного строку подання податкової декларації.

Звертаємо увагу, що обов’язковому декларуванню підлягають:

? доходи, з яких при нарахуванні або виплаті податок на доходи фізичних осіб не утримувався;

? доходи від особи, яка не є податковим агентом (в тому числі від здачі в оренду власного рухомого чи нерухомого майна, продажу власного майна, продажу власної сільгосппродукції фізичним особам, тощо);

? спадок від осіб, які не є членами сім’ї першого та другого ступеня споріднення та подарунки від осіб, які не є членами сім’ї першого ступеня споріднення;

? доходи від продажу інвестиційних активів;

? іноземні доходи тощо.

 

Новації законодавства: змінено порядок подання звітності з єдиного внеску

Пологівська ДПІ звертає увагу платників, що у 2021 році змінено порядок подання звітності з єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування (далі – єдиний внесок).

Так, зі звітного I кварталу 2021 року така звітність подається у складі об’єднаної звітності з податку на доходи фізичних осіб (єдиного податку) за основним місцем обліку платника єдиного внеску.

Відповідні зміни прийнято законами України від 19 вересня 2019 року № 116-IX «Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо подання єдиної звітності з єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування і податку на доходи фізичних осіб» (далі – Закон № 116) та № 115-IX «Про внесення змін до Закону України «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування» (далі – Закон № 115).

Зазначеними законами змінено порядок подання звітності про нарахування єдиного внеску, зокрема, передбачено подання звітності про нарахування єдиного внеску в розмірах, визначених відповідно до Закону України від 08 липня 2010 року № 2464 «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування» (далі – Закон № 2464), у складі звітності з податку на доходи фізичних осіб (єдиного податку) до податкового органу за основним місцем обліку платника єдиного внеску у строки та порядку, встановлені Податковим кодексом України (далі – ПКУ).

Форму Податкового розрахунку сум доходу, нарахованого (сплаченого) на користь платників податків – фізичних осіб, і сум утриманого з них податку, а також сум нарахованого єдиного внеску (далі – Розрахунок), за якою подається об’єднана звітність, затверджено наказом Мінфіну від 15 грудня 2020 року № 773 «Про внесення змін до наказу Міністерства фінансів України від 13 січня 2015 року № 4» (далі – Наказ № 773).

У Наказі № 773 зазначено, що перший раз Розрахунок подається за I квартал 2021 року Розрахунок містить інформацію щодо сум нарахованого єдиного внеску (з розбивкою по місяцях звітного кварталу).

Відповідно до п.п. «б» п. 176.2 ст. 176 ПКУ такий Розрахунок подається податковими агентами та платниками єдиного внеску лише у разі нарахування сум зазначених доходів платнику податку – фізичній особі податковим агентом, платником єдиного внеску протягом звітного періоду.

Розрахунок подається окремо за кожний квартал (податковий період) з розбивкою по місяцях звітного кварталу протягом 40 календарних днів, що настають за останнім календарним днем звітного кварталу. Якщо останній день строку подання Розрахунку припадає на вихідний або святковий день, останнім днем строку вважається операційний (банківський) день, що настає за вихідним або святковим днем.

Розрахунок подається незалежно від того, виплачує чи не виплачує доходи платникам податку на доходи фізичних осіб податковий агент та незалежно від того чи виплачені платником єдиного внеску суми такого внеску фактично після їх нарахування до сплати протягом звітного періоду.

За січень, лютий та березень 2021 року щомісячні звіти за старою формою не подаються.

Платники єдиного внеску звітують за оновленою об’єднаною формою (відповідно до Наказу № 773) щоквартально.

З 01 січня 2021 року набрав чинності наказ Мінфіну від 05 листопада 2020 року № 670 «Про затвердження Змін до Порядку формування та подання страхувальниками звіту щодо сум нарахованого єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування» (далі – Наказ № 670), яким визначено порядок подання звітності з єдиного внеску. Наказ № 670 вносить зміни до Порядку від 14 квітня 2015 року № 435 «Про затвердження Порядку формування та подання страхувальниками звіту щодо сум нарахованого єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування».

Оновлені форми звіту з єдиного внеску, запроваджені Наказом № 670 відповідно до п. 46.6 ПКУ мають подаватися з 01 лютого 2021 року.

Звертаємо увагу, що новий розрахунок складається із:

? Основної частини (Розділ I Розрахунку «Нарахування доходу та єдиного внеску за найманих працівників в розрізі місяців звітного кварталу», Розділ II Розрахунку «Нарахування грошового забезпечення та єдиного внеску за військовослужбовців, поліцейських, осіб рядового і начальницького складу та на суми допомоги у зв'язку з вагітністю та пологами в розрізі місяців звітного кварталу (крім військовослужбовців строкової військової служби, Розділ IIІ Розрахунку «Нарахування грошового забезпечення та єдиного внеску за патронатних вихователів, батьків-вихователів та прийомних батьків в розмірі місяців звітного кварталу»);

? Додатку 1 «Відомості про нарахування заробітної плати (доходу, грошового забезпечення) застрахованим особам»;

? Додатку 2 «Відомості про осіб, які доглядають за дитиною до досягнення нею трирічного віку, при усиновленні дитини, та осіб із числа непрацюючих працездатних батьків, усиновителів, опікунів, піклувальників, які фактично здійснюють догляд за дитиною з інвалідністю»;

? Додатку 3 «Відомості про осіб, які проходять строкову військову службу»;

? Додатку 4 «Відомості про суми нарахованого доходу, утриманого та сплаченого податку на доходи фізичних осіб та військового збору»;

? Додатку 5 «Відомості про трудові відносини осіб та період проходження військової служби»;

? Додаток 6 «Відомості про наявність підстав для обліку стажу окремим категоріям осіб відповідно до законодавства».

 

За березень 2021 року декларація акцизного податку подається за зміненою формою

Пологівська ДПІ нагадує, що Міністерством фінансів України прийнято наказом від 08.12.2020 № 747 «Про затвердження Змін до форми декларації акцизного податку та Порядку заповнення та подання декларації акцизного податку» (зареєстровано в Міністерстві юстиції України 03.02.2021 за № 145/35767) (далі – Наказ № 747) вносяться зміни до форми декларації акцизного податку і Порядку заповнення та подання декларації акцизного податку, затверджених наказом Міністерства фінансів України від 23.01.2015 № 14 (в редакції наказу Міністерства фінансів України від 26.09.2016 № 841).

Зміни, внесені до форми декларації акцизного податку та додатків до неї, а саме:

? перелік підакцизних товарів доповнено рідинами, що використовуються в електронних сигаретах (п. 215.1 ст. 215Податкового кодексу України (далі – ПКУ));

? змінено порядок оподаткування сигарил, тютюновмісних виробів для електричного нагрівання (ТВЕН) (п.п. 215.3.2 п. 215 ст. 215 ПКУ та п. 17 підрозділу 5 розділу XX);

? визначено, що суб'єкти господарювання, які реалізують бензини авіаційні або паливо для реактивних двигунів суб'єктам літакобудування, на яких поширюється дія норм ст. 2 Закону України «Про розвиток літакобудівної промисловості» та/або замовникам, які здійснили закупівлю для забезпечення потреб держави або територіальної громади відповідно до Закону України «Про публічні закупівлі», мають право реалізовувати бензини авіаційні та/або паливо для реактивних двигунів іншим особам у разі сплати акцизного податку, нарахованого на обсяги такого пального, з огляду на ставку, яка визначається згідно з п.п.229.8.13 п. 215.3 ст. 215 ПКУ;

? перелік платників доповнено новим платником акцизного податку з пального, а саме особою, яка використовує товари (продукцію), коди яких згідно з УКТ ЗЕД не зазначені у п.п. 215.3.4 п. 215.3 ст. 215 ПКУ, як пальне для заправлення транспортних засобів, обладнання або пристроїв з двигунами внутрішнього згоряння із запалюванням від стиснення, з двигунами внутрішнього згоряння з іскровим запалюванням, з двигунами внутрішнього згоряння з кривошипно-шатунним механізмом (п.п. 212.1.16 п. 212.1 ст. 212 ПКУ);

? запроваджено новий об'єкт оподаткування – операції з використання товарів (продукції), коди яких згідно з УКТ ЗЕД не зазначені у п.п. 215.3.4 п. 215.3 ст. 215 цього ПКУ, як пального для заправлення транспортних засобів, обладнання або пристроїв з двигунами внутрішнього згоряння із запалюванням від стиснення, з двигунами внутрішнього згоряння з іскровим запалюванням, з двигунами внутрішнього згоряння з кривошипно-шатунним механізмом (п.п. 213.1.13 п. 213.1 ст. 213 ПКУ);

? уточнено платника податку та об'єкт оподаткування акцизним податком операцій з електроенергією та приведено у відповідність до норм чинного законодавства щодо ринку електричної енергії (п.п. 212.1.13 п. 212.1 ст. 212 та  п.п. 213.1.2 п. 213.1 ст. 213 ПКУ);

? встановлено нові пільги з оподаткування акцизним податком транспортних засобів – це стосується операцій з безоплатної передачі транспортних засобів конфіскованих, визнаних безхазяйними тощо у володіння і користування, суб'єктам, що беруть участь у операції Об'єднаних сил (ООС), органам прокуратури у Донецькій та Луганській областях (п. 31 підрозділу 5 та п.п. 38.12 п. 38 підрозділу 10 розділу XX ПКУ, п.п. 213.3.4 п. 213.3 ст. 213 ПКУ).

Згідно з абзацом другим п.п. 46.6 п. 46 ПКУ до визначення нових форм декларацій (розрахунків), які набирають чинності для складання звітності за податковий період, що настає за податковим періодом, у якому відбулося їх оприлюднення, є чинними форми декларацій (розрахунків), чинні до такого визначення.

Статтею 223 ПКУ встановлено, що базовий податковий період для сплати акцизного податку відповідає календарному місяцю.

Враховуючи норми частини другої п. 46.6 ст. 46 ПКУ, особи, визначені ст. 212 ПКУ як платники акцизного податку, вперше подають декларацію акцизного податку за зміненою формою за березень 2021 року не пізніше 20.04.2021.

 

Про несправність РРО (програмного РРО) необхідно повідомити контролюючий орган

Пологівська ДПІ звертає увагу, що відповідно до п. 16 ст. 3 Закону України від                             06 липня 1995 року № 265/95-ВР «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг» із змінами та доповненнями (далі – Закон № 265) суб’єкти господарювання, які здійснюють розрахункові операції в готівковій та/або в безготівковій формі (із застосуванням електронних платіжних засобів, платіжних чеків, жетонів тощо) при продажу товарів (наданні послуг) у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг, а також операції з приймання готівки для подальшого її переказу зобов’язані у разі виявлення несправностей:

? реєстратора розрахункових операцій (далі – РРО), а також пошкодження засобів контролю – протягом робочого дня, в якому виявлено несправності чи пошкодження, письмово або засобами телекомунікацій в довільній формі повідомити центр сервісного обслуговування, а також протягом двох робочих днів після дня виявлення несправностей чи пошкодження письмово або засобами телекомунікацій в довільній формі повідомити про це контролюючий орган, у якому суб’єкт господарювання зареєстрований платником податків (абзац перший п. 16 ст. 3 Закону № 265);

? програмного РРО – протягом дня, в якому виявлено несправність, засобами телекомунікацій повідомити про це контролюючий орган, виробника програмного РРО та/або центр сервісного обслуговування (за наявності) за формою, встановленою центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику (абзац другий п. 16 ст. 3 Закону № 265).

Згідно з п. 12 розділу ІІ Порядку реєстрації, ведення реєстру та застосування програмних реєстраторів розрахункових операцій, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 23.06.2020 № 317 (далі – Порядок № 317), у разі виявлення несправностей програмного РРО або його викрадення чи компрометації особистого ключа суб’єкт господарювання зобов’язаний протягом дня, в якому виявлено несправність, засобами Електронного кабінету або засобами телекомунікацій направити до контролюючого органу, виробника програмного РРО та/або центру сервісного обслуговування (за наявності) Повідомлення про виявлення несправностей програмного реєстратора розрахункових операцій за формою № 2-ПРРО (додаток 2 до Порядку № 317).

Нормами Закону № 265 не передбачено відповідальності до суб’єкта господарювання у разі не повідомлення контролюючого органу про виявлення несправностей РРО та/або програмного РРО, а також пошкодження засобів контролю.

При цьому, за непроведення розрахункових операцій через РРО та/або програмного РРО застосовуються фінансові санкції передбачені до п. 1 ст. 17 Закону № 265.

 

За якою формою звітувати ФОП у разі припинення діяльності

Пологівська ДПІ інформує, що фізичні особи, які перебували на загальній системі та щодо яких до Єдиного держреєстру внесено запис про припинення підприємницької діяльності ФОП, подають ліквідаційні податкові декларації про майновий стан і доходи щодо отриманих доходів на загальній системі оподаткування востаннє за звітний період з дня, наступного за днем закінчення попереднього базового податкового (звітного) періоду до останнього дня календарного місяця, в якому проведено державну реєстрацію припинення підприємницької діяльності, у строки, встановлені Податковим кодексом України (далі - ПКУ) для місячного податкового періоду.

Подання ліквідаційної звітності для фізичних осіб, які перебували на спрощеній системі оподаткування, нормами ПКУ не передбачено.

Фізичні особи, які перебували на спрощеній системі оподаткування та щодо яких до ЄДР внесено запис про припинення підприємницької діяльності ФОП, подають податкові декларації платника єдиного податку востаннє за податковий (звітний) квартал, в якому проведено державну реєстрацію припинення підприємницької діяльності, з наростаючим підсумком з початку року протягом 40 календарних днів, що настають за останнім календарним днем звітного (податкового) кварталу або до закінчення такого звітного періоду, на який припадає дата ліквідації.

Зауважимо, що електронний документообіг між платником податків та контролюючим органом припиняється, зокрема, у випадку наявності в Державному реєстрі фізичних осіб - платників податків інформації про припинення підприємницької діяльності фізичної особи - підприємця чи незалежної професійної діяльності фізичної особи.

Ліквідаційна податкова декларація про майновий стан і доходи та остання податкова декларація платника єдиного податку – фізичної особи - підприємця подаються особисто (уповноваженою на це особою) або надсилаються поштою з повідомленням про вручення та з описом вкладення.

 

Порядок отримання в електронному вигляді довідки про відсутність заборгованості з платежів через Електронний кабінет

Порядок надання довідки про відсутність заборгованості з платежів, контроль за справлянням яких покладено на контролюючі органи, затверджений наказом Міністерства фінансів України від 03.09.2018 № 733 (далі – Порядок № 733).

Довідка про відсутність заборгованості з платежів, контроль за справлянням яких покладено на контролюючі органи (далі – Довідка), що надається відповідно до Порядку                    № 733 формується за відсутності у платника за даними інформаційно-телекомунікаційних систем контролюючих органів податкового боргу, та/або недоїмки зі сплати єдиного внеску, та/або іншої заборгованості з платежів (у тому числі розстрочених, відстрочених, реструктуризованих), контроль за справлянням яких покладено на контролюючі органи.

Для отримання Довідки платникові необхідно подати заяву про надання довідки про відсутність заборгованості з платежів, контроль за справлянням яких покладено на контролюючі органи (далі – Заява), за формою згідно з додатком 2 до Порядку № 733.

Заява подається платником (на його вибір):

у паперовій формі – до державної податкової інспекції за основним місцем обліку такого платника або до відповідного контролюючого органу, уповноваженого здійснювати заходи з погашення податкового боргу (далі – уповноважений орган);

в електронній формі – на адресу уповноваженого органу через приватну частину Електронного кабінету, розміщеного на офіційному вебпорталі ДПС за посиланням: https://cabinet.tax.gov.ua/login, з дотриманням вимог законів України від 22 травня 2003 року № 851-IV «Про електронні документи та електронний документообіг» зі змінами та доповненнями (далі – Закон № 851) та від 05 жовтня 2017 року № 2155-VIII «Про електронні довірчі послуги» (далі – Закон № 2155) зі змінами та доповненнями.

Вхід до приватної частини (особистого кабінету) Електронного кабінету здійснюється виключно після ідентифікації особи із використанням кваліфікованого електронного підпису.

Меню «Заяви, запити для отримання інформації» приватної частини Електронного кабінету дозволяє платнику створити та надіслати Заяву за формою J1300305 (для юридичних осіб) або F1300305 (для фізичних осіб).

Заява складається з обов’язковим посиланням на відповідний нормативно-правовий акт, яким передбачено необхідність підтвердження відсутності заборгованості з платежів, контроль за справлянням яких покладено на контролюючі органи, та зазначенням найменування суб’єкта (підприємства, установи, організації), до якого (якої) Довідку буде подано платником (п. 3 Порядку № 733).

Необхідність у підтвердженні органами ДПС відсутності заборгованості Довідкою вимагається численними нормативно-правовими актами України, з метою її подальшого надання органам/суб’єктам, що уповноважені на надання фінансової підтримки (компенсації, дотації), проведення закупівель за державні кошти, виділення бюджетного фінансування тощо (наприклад, п. 13 частини першої ст. 17 Закону України від 25 грудня 2015 року № 922-VIII «Про публічні закупівлі» зі змінами та доповненнями, згідно з яким замовник приймає рішення про відмову учаснику в участі у процедурі закупівлі та зобов’язаний відхилити тендерну пропозицію учасника або відмовити в участі у переговорній процедурі закупівлі, зокрема, в разі, якщо учасник процедури закупівлі має заборгованість із сплати податків і зборів (обов’язкових платежів), крім випадку, якщо такий учасник здійснив заходи щодо розстрочення і відстрочення такої заборгованості у порядку та на умовах, визначених законодавством країни реєстрації такого учасника).

Відповідно до п. 7 Порядку № 733 Довідка надається за вибором платника у паперовій або електронній формі, про що він зазначає у Заяві.

Довідка або відмова у наданні Довідки готуються уповноваженим органом протягом 5 робочих днів з дня, наступного за днем отримання Заяви органом, до якого її було подано.

Довідку у паперовій формі платник (його законний чи уповноважений представник) отримує безпосередньо в органі, до якого було подано Заяву.

Довідку або відмову у наданні Довідки в електронній формі платник отримує у вкладці «Вхідні» меню «Вхідні/вихідні документи» приватної частини Електронного кабінету з дотриманням вимог Законів № 851, № 2155.

Довідка надається платнику безоплатно (абзац другий п. 3 Порядку № 733).

Строк дії Довідки становить 10 календарних днів з дати її формування. У Довідці обов’язково зазначається термін її дії.

Роздрукований електронний примірник документа в паперовому вигляді не вважається оригіналом.

Переглянути видану платнику електронну Довідку у відкритій частині (вхід до якої не потребує ідентифікації) Електронного кабінету (https://cabinet.tax.gov.ua/registers/debit) зацікавлений орган/суб’єкт може шляхом введення податкового номера платника (код за ЄДРПОУ/РНОКПП) та реквізитів електронної Довідки (дати і номеру).

 

Фізичні особи, які одноосібно обробляють земельні ділянки площею понад                           2 гектари, повинні декларувати отримані доходи

Пологівська ДПІ інформує громадян, які одноосібно обробляють земельні ділянки.

Порядок декларування доходів, одержаних фізичними особами, регулюється нормами Податкового кодексу України (далі – ПКУ), відповідно до якого декларацію про майновий стан і доходи (далі - декларація) зобов’язані подавати і одноосібники, які самостійно обробляють власні земельні ділянки (паї) загальною площею понад 2 гектари та отримують доходи від продажу сільськогосподарської продукції (підпункт 165.1.24 пункту 165.1 статті 165 Кодексу).

Крім того, при отриманні у 2020 році доходів від здавання в оренду (суборенду, емфітевзис) земельної ділянки сільськогосподарського призначення, земельної частки (паю), майнового паю іншій фізичній особі – орендарю, яка не є податковим агентом (самозайнятою особою), орендодавець (громадянин – одноосібник) визначає свої податкові зобов’язання за результатами такого року у декларації та сплачує податок з таких доходів за своєю податковою адресою.

Доходи від продажу сільськогосподарської продукції, вирощеної на власних земельних ділянках площею понад 2 гектари, та доходи від надання власних земельних ділянок в оренду іншій фізичній особі підлягають оподаткуванню податком на доходи фізичних осіб за ставкою 18% та військовим збором за ставкою 1,5%. Самостійно сплатити узгоджені податкові зобов’язання платники зобов’язані до 01 серпня року, що настає за звітним.

Нагадуємо, громадяни, які відповідно до норм розділу IV ПКУ зобов’язані подавати декларацію, та особи, які провадять незалежну професійну діяльність мають право подати декларацію за 2020 рік до 01 травня 2021 року.

Останній день подання декларації – 30.04.2021.

З актуальною інформацією щодо декларування доходів громадян можна           ознайомитися на субсайті «Територіальні органи ДПС у Запорізькій області» вебпорталу ДПС в банері «Деклараційна кампанія 2021» за посиланням                                 https://zp.tax.gov.ua/deklaratsiyna-kampaniya-2021/.

 

Деклараційна кампанія 2021: надання нерухомого майна в оренду

Фахівці Пологівської ДПІ у рамках проведення цьогорічної кампанії декларування нагадують, що громадяни, які надають в оренду житлову чи іншу нерухомість, а також рухоме майно, зобов`язані задекларувати отримані доходи.

Відповідно до вимог статей 164.2.5 та 170.1 Податкового кодексу України, доходи, отримані від здачі в оренду не лише житлових приміщень, але й гаражів, дачних будинків, присадибних та інших земельних ділянок підлягають декларуванню.

Якщо нерухомість або інше майно орендує юридична особа або фізична особа-підприємець, то податковим агентом є орендатор. Він повинен утримати та перерахувати до бюджету податок за ставкою 18%, а також 1.5% - військовий збір. У такому випадку декларация не подається.

Якщо ж нерухомість здається фізичній особі, то податок за ставкою 18% та 1.5% військовий збір, сплачує орендодавець. Який самостійно подає декларацію.

Також оподаткуванню підлягають доходи, отримані від здавання в оренду автотранспорту та іншого рухомого майна.

Увага! Граничний строк подання декларації за 2020 рік – 30 квітня 2021 року. Кінцевий строк сплати зобов’язань, зазначених у декларації за 2020 рік - 31 липня поточного року.

Отож, декларуйте доходи та сплачуйте податкові зобов’язання вчасно!

 

За навчання в інтернатурі можна отримати податкову знижку

Пологівські податківці звертають увагу, що згідно з п.п. 166.3.3 п. 166.3 ст. 166 Податкового кодексу України, платник податку має право включити до податкової знижки у зменшення оподатковуваного доходу платника податку за наслідками звітного податкового року, визначеного з урахуванням положень п. 164.6 ст. 164 ПКУ, фактично здійснені ним протягом звітного податкового року витрати у вигляді суми коштів, сплачених платником податку на користь вітчизняних закладів дошкільної, позашкільної, загальної середньої, професійної (професійно-технічної) та вищої освіти для компенсації вартості здобуття відповідної освіти такого платника податку та/або члена його сім’ї першого ступеня споріднення, у тому числі за навчання в інтернатурі.

 Інтерн – особа, яка має ступінь магістра медичного або фармацевтичного спрямування і навчається з метою отримання кваліфікації лікаря або провізора певної спеціальності відповідно до переліку лікарських або провізорських спеціальностей інтернатури.

 Згідно з Положенням про спеціалізацію (інтернатуру) випускників вищих медичних і фармацевтичних закладів освіти III – IV рівнів акредитації, медичних факультетів університетів, спеціалізація (інтернатура) є обов’язковою формою після дипломної підготовки випускників всіх факультетів медичних і фармацевтичних вищих закладів освіти III – IV рівнів акредитації, медичних факультетів університетів незалежно від підпорядкування та форм власності, після закінчення якої їм присвоюється кваліфікація лікаря (провізора) – спеціаліста певного фаху.

Таким чином, інтернатура (спеціалізація) є невід’ємною ланкою безперервного процесу підготовки у вищому медичному і фармацевтичному закладах освіти фахівців за напрямом професійного спрямування.

Враховуючи викладене, суми коштів, сплачені платником податку на користь вищих медичних і фармацевтичних закладів освіти для компенсації вартості навчання такого платника податку, іншого члена його сім’ї першого ступеня споріднення, в інтернатурі, при додержанні всіх норм ст. 166 ПКУ, можуть прийматися у розрахунок податкової знижки такого платника податку за звітний рік.

 

Підстава для проведення фактичної перевірки – нульова звітність з РРО або ПРРО

Пологівська ДПІ звертає увагу, що неподання суб’єктом господарювання в установлений законом строк обов’язкової звітності про використання реєстраторів розрахункових операцій (далі – РРО), програмних РРО (далі – ПРРО), розрахункових книжок та книг обліку розрахункових операцій, подання їх із нульовими показниками є підставою для проведення фактичної перевірки контролюючим органом.

Контрольно-звітна інформація – це інформація, яку необхідно подавати до органів податкової служби дротовими або бездротовими каналами зв’язку відповідно до п. 7 ст. 3 Закону України від 06 липня 1995 року № 265/95-ВР «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг» (далі – Закон № 265).

Пунктом 7 ст. 3 Закону № 265 встановлено, що суб’єкти господарювання, які здійснюють розрахункові операції в готівковій та/або в безготівковій формі (із застосуванням електронних платіжних засобів, платіжних чеків, жетонів тощо) у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг, а також операції з приймання готівки для подальшого її переказу, зобов’язані подавати до контролюючих органів звітність, пов’язану із застосуванням реєстратора розрахункових операцій та розрахункових книжок (далі – РК), не пізніше 15 числа наступного за звітним місяця у разі, якщо п. 7 ст. 3 Закону № 265 не передбачено подання інформації по дротових або бездротових каналах зв’язку.

Суб’єкти господарювання, які використовують ПРРО, повинні передавати до контролюючих органів по дротових або бездротових каналах зв’язку інформацію у формі електронних копій розрахункових документів, електронних фіскальних звітів, електронних фіскальних звітних чеків та іншу інформацію, необхідну для обліку роботи ПРРО фіскальним сервером контролюючого органу, яка створюється засобами таких програмних реєстраторів розрахункових операцій.

Згідно з п. 80.2 ст. 80 Податкового кодексу України (далі – ПКУ) фактична перевірка (перевірка, що здійснюється за місцем фактичного провадження платником податків діяльності) може проводитися на підставі рішення керівника (його заступника або уповноваженої особи) контролюючого органу, оформленого наказом, копія якого вручається платнику податків або його уповноваженому представнику, або особам, які фактично проводять розрахункові операції, під розписку до початку проведення такої перевірки, та за наявності хоча б однієї з підстав, зазначених у п. 80.2 ст. 80 ПКУ, зокрема, неподання суб’єктом господарювання в установлений законом строк обов’язкової звітності про використання РРО та/або ПРРО, РК та книг обліку розрахункових операцій, подання їх із нульовими показниками (п. п. 80.2.4 п. 80.2 ст. 80 ПКУ).

 

ГУ ДПС у Запорізькій області інформує

 

З прибутків запорізьких компаній місцеві скарбниці отримали майже 60 мільйонів

У першому кварталі до місцевих бюджетів регіону надійшло 59 мільйонів 597 тисяч гривень податку на прибуток. Сплачена сума на 9 мільйонів 230 тисяч або на 18 відсотків перевищила минулорічну.

Як повідомив начальник Головного управління ДПС у Запорізькій області Роман Афонов, лише у березні підприємства, організації та підприємці перерахували до скарбниць майже 45 мільйонів гривень податку на прибуток.

Найбільші платежі у січні-березні забезпечили суб'єкти м. Запоріжжя – 43,4 мільйона, мелітопольські та веселівські – 5,6 мільйона, бердянські та приморські – 3,4 мільйона, вільнянські, новомиколаївські – 1,2 мільйона, пологівські, більмацькі та розівські – 1,2 мільйона тощо.

Усього в області нараховується близько 900 платників податку на прибуток.

Нагадаємо, податок нараховується платником самостійно на базу оподаткування – прибуток із джерелом походження як з України, так і за її межами. Базова ставка становить 18 відсотків.

Відповідно до пункту 57.1 статті 51 Податкового кодексу України платник податків має самостійно сплатити податкове зобов'язання упродовж 10 календарних днів після поданої декларації.

Підписуйтесь на офіційну сторінку ДПС у Facebook: https://www.facebook.com/TaxUkraine/.

 

Боротьба з нелегальними АЗС, "Велике будівництво" і протидія COVID-19: міністр розвитку громад та територій наголосив на пріоритетах

Під час робочої поїздки до Запорізької області Міністр розвитку громад та територій України Олексій Чернишов провів нараду з актуальних питань життєдіяльності регіону. У заході взяли участь голова облдержадміністрації Олександр Старух, заступники голови ОДА, керівництво Запорізької обласної ради, голови міст області, народні депутати, начальник Головного управління ДПС у Запорізькій області Роман Афонов, очільники Головного управління держпраці у Запорізькій області, Запорізької обласної прокуратури, управління СБУ в Запорізькій області, Головного управління Національної поліції в області та інших державних органів.

Як повідомив перший заступник голови облдержадміністрації Володимир Шустов, для боротьби з функціонуванням нелегальних АЗС в регіоні створено штаб, до складу якого увійшли представники обласної прокуратури, УСБУ, Національної поліції, податкової служби, фіскальної служби, Держпраці, Держпродспоживслужби та інших відомств. Станом на початок квітня фахівці міжвідомчої групи перевірили 342 об'єкти торгівлі пальним. У результаті виявлено 1714 порушень, із незаконного обігу вилучено майже 34 тони пального на суму 1,5 мільйона гривень та обладнання вартістю 1,3 мільйона, нараховано 11 мільйонів гривень штрафних санкцій, відкрито 11 кримінальних проваджень.

Під час заходу керівники відомств отримали доручення продовжити та активізувати роботу в цьому напрямі у найближчій перспективі.

Також учасники засідання розглянули стан реалізації у Запорізькій області програми Президента України "Велике будівництво", механізми запобігання поширенню на території області гострої респіраторної хвороби, спричиненої коронавірусом COVID-19 та інші актуальні проблеми регіону, вирішення яких потребує підтримки центральних органів виконавчої влади.

 

З банківських вкладів запоріжців бюджет отримав 11 мільйонів гривень

З початку року з нарахованих процентів запорізьких вкладників до бюджету надійшло 11 мільйонів 537 тисяч гривень податку на доходи фізичних осіб. Як повідомив начальник Головного управління ДПС у Запорізькій області Роман Афонов, у березні фінансові установи перерахували до державної скарбниці 3,5 мільйона.

Більшу частину надходжень у січні-березні забезпечили суб'єкти господарювання м. Запоріжжя – 11 мільйонів 428 тисяч.

Нагадаємо, банки та інші фінансові установи відповідно до норм Податкового кодексу України повинні сплачувати з процентів депозитних вкладів податок на доходи фізичних осіб. Його ставка складає 18 відсотків.

Відповідно до ст. 170.4. Податкового кодексу України інформація про суми банківського рахунку або ощадного сертифіката чи вкладу члена кредитної спілки, нараховані проценти, а також відомості про вкладників не передаються до контролюючого органу.

У квітні останній день сплати ПДФО від оподаткування доходів, нарахованих у вигляді процентів на поточний або депозитний банківський рахунок, а також на вклади члена кредитної спілки спливає 30 числа.

 

У телефонах та месенджерах: аферисти не полишають спроб легкої наживи на запорізьких підприємцях

На Запоріжжі знову фіксуються випадки шахрайських дій. Цього разу невстановлені особи телефонували підприємцям та від імені начальника податкової служби регіону Романа Афонова пропонували перерахувати певну суму коштів.

Будьте уважними – аферисти можуть використовувати як звичайний телефонний дзвінок, так і повідомлення у месенджері.

Застерігаємо в жодному разі не переказувати кошти, а про випадки дій зловмисників радимо негайно повідомляти правоохоронні органи.

Підписуйтесь на офіційну сторінку ДПС у Facebook: https://www.facebook.com/TaxUkraine/.

 

З доходів запоріжців бюджет отримав 183 мільйони гривень військового збору

У першому кварталі запорізькі платники податків спрямували до державного бюджету 183 мільйони гривень військового збору. Як повідомив начальник Головного управління ДПС у Запорізькій області Роман Афонов, сплачена сума на 29 мільйонів 567 тисяч або на 19 відсотків перевищила минулорічну.

Так, підприємства і підприємці м. Запоріжжя сплатили 94,4 мільйона, з доходів енергодарських, кам’янсько-дніпровських та великобілозерських платників до скарбниці надійшло 29,2 мільйона, мелітопольських та веселівських – 16 мільйонів, бердянських і приморських – 11,4 мільйона, оріхівських та гуляйпільських – 5,8 мільйона, пологівських, більмацьких та розівських – 5,6 мільйона, вільнянських та новомиколаївських – 4,9 мільйона, василівських та михайлівських – 4,8 мільйона тощо.

Всього у Запорізькому регіоні нараховується 28874 платників військового збору.

Нагадаємо, платниками збору є фізичні особи-резиденти та нерезиденти, які отримують доходи в Україні. Ставка становить 1,5 відсотка від суми доходів, що підлягають оподаткуванню (зокрема, це заробітна плата, іноземні доходи, суми винагород та інших виплат, нарахованих відповідно до умов цивільно-правового договору, пасивні доходи, у тому числі, роялті, дивіденди, страхові виплати та інші).

 

Запорізькі роботодавці заборгували перед працівниками 89 мільйонів гривень

У Запоріжжі під керівництвом голови Запорізької облдержадміністрації Олександра Старуха відбулося засідання обласної комісії з питань погашення заборгованості із заробітних плат та інших соціальних виплат.

Участь у заході взяли представники Запорізької ОДА, заступник начальника Головного управління ДПС у Запорізькій області Олена Щедровська, керівництво інших державних органів, організацій, установ.

Члени комісії проаналізували стан справ із погашенням роботодавцями боргів перед працівниками.

На початок березня у регіоні загальна сума своєчасно невиплаченої зарплати склала 89 мільйонів гривень, з якої понад половина припадає на підприємства державного сектору економіки – 47 мільйонів. Суб'єкти господарювання приватної форми власності заборгували 32 мільйони гривень.

Олександр Старух наголосив на відповідальності працедавців за порушення норм трудового законодавства.

У ході засідання було заслухано керівників проблемних підприємств та ухвалені рішення щодо вжиття заходів з погашення зарплатної заборгованості.

 

Запорізький бізнес вивчає новації трудового законодавства та державного ринкового нагляду

У Запоріжжі у форматі онлайн-конференції відбулося засідання міської координаційної ради з питань розвитку підприємництва. У заході взяли участь керівники профільних підрозділів Запорізької міської ради, заступник начальника Головного управління ДПС у Запорізькій області Олена Щедровська, представники Громадської ради при податковій службі регіону, Пенсійного фонду, інших органів влади та бізнес-об'єднань.

Як роботодавцям підготуватись до переходу на електронні трудові книжки – про новації та механізм докладно розповів перший заступник начальника Головного управління Пенсійного фонду України в Запорізькій області Павло Науменко.

Він повідомив, що згідно із законодавчими змінами запроваджено облік трудової діяльності працівника в електронній формі в реєстрі застрахованих осіб Державного реєстру загальнообов’язкового державного соціального страхування. Так, електронна трудова книжка забезпечить можливість призначати пенсію автоматично, без звернення, та збирання документів за всю трудову діяльність. Тобто, оформити пенсію можна буде онлайн через особистий електронний кабінет на сайті електронних послуг Пенсійного фонду України.

Також учасники засідання розглянули питання державного ринкового нагляду у сфері нехарчової продукції та діяльності регіонального кластеру "Інжиніринг. Автоматизація. Машинобудування", який об'єднує підприємців, науковців і бізнес-асоціацій та спрямований на підтримку і розвиток запорізьких розробників.

 

Змінено порядок надання послуг у запорізьких Центрах обслуговування платників податків

Шановні платники!

Прийом відвідувачів у Центрах обслуговування платників м. Запоріжжя та області здійснюється за попереднім записом для надання невідкладних послуг у разі гострої необхідності.

Зміни в обслуговуванні запроваджені у зв’язку з посиленням карантинних обмежень.

Сподіваємося на ваше розуміння!

Перелік телефонів та електронних скриньок, за яким здійснюється попередній запис платників:

https://zp.tax.gov.ua/data/normativ/000/003/75333/Sayt_telefoni.docx

Користуйтесь електронними сервісами податкової служби:

https://cabinet.tax.gov.ua/

 

Запорізькі підприємці сплатили 417 мільйонів гривень єдиного податку

У першому кварталі до місцевих бюджетів регіону надійшло 417 мільйонів 360 тисяч гривень єдиного податку. Порівняно з минулим роком сплачена сума зросла на 55 мільйонів гривень або на 15 відсотків.

Як повідомив начальник Головного управління ДПС у Запорізькій області Роман Афонов, фізичні особи підприємці спрямували до скарбниць громад 302 мільйони 641 тисячу гривень, юридичні особи – 53 мільйони 400 тисяч, агровиробники – 61 мільйон 320 тисяч.

Так, за три місяці представники бізнесу м. Запоріжжя забезпечили до бюджету 233 мільйони 883 тисячі гривень єдиного податку, мелітопольські і веселівські – 42,3 мільйона, бердянські та приморські – 31,7 мільйона, оріхівські та гуляйпільські – 16,7 мільйона, пологівські, більмацькі та розівські – 16,6 мільйона, василівські та михайлівські – майже 14 мільйонів, енергодарські, кам’янсько-дніпровські та великобілозерські – 13 мільйонів тощо.

Всього в області спрощену систему оподаткування використовують 51 880 СПД-фізичних осіб, 8768 СГД-юридичних осіб та 2 тисячі сільськогосподарських товаровиробників.

Нагадуємо, 20 квітня – останній день сплати авансових внесків з єдиного податку фізичними особами-підприємцями першої та другої груп за квітень.

 

За три місяці 2637 запоріжців отримали легальну роботу

У першому кварталі в результаті проведеної роз'яснювальної роботи податківців із керівниками запорізьких підприємств і підприємцями легалізовано труд 2637 громадян. Як повідомив начальник Головного управління ДПС у Запорізькій області Роман Афонов, працівникам було нараховано майже 16 мільйонів гривень доходу, а це близько 6 тисяч гривень на кожного. Додаткові надходження до бюджету склали 6,5 мільйона гривень, у тому числі, 2,8 мільйона податку на доходи фізичних осіб, 3,5 мільйона єдиного внеску та 200 тисяч гривень військового збору.

З початку року податкова служба регіону брала участь у спільних заходах, спрямованих на легалізацію праці і доходів, разом з фахівцями Головного управління Держпраці у Запорізькій області, Пенсійного фонду України в Запорізькій області та інших органів влади.

Крім того, за підсумками 150 документальних перевірок платників, які мали ризики щодо ухилення від оподаткування під час виплат зарплат, донараховано 1 мільйон 200 тисяч гривень податку на доходи фізичних осіб, єдиного внеску та військового збору. На даний час з цієї суми до бюджетів уже надійшло 700 тисяч гривень.

Нагадуємо, за порушення норм податкового законодавства та з питань праці передбачена адміністративна відповідальність.

 


« повернутися

Код для вставки на сайт

Вхід для адміністратора