A A A K K K
для людей з обмеженими можливостями
Смирновська громада
Запорізька область, Більмацький район

Податкова інформує.

Дата: 10.12.2019 16:19
Кількість переглядів: 112

            За 11 місяців до місцевих бюджетів надійшло 3,5 млн. грн. податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки

            До місцевих бюджетів Пологівського, Більмацького та Розівського районів  за одинадцять місяців 2019 року надійшло 3,5 млн. грн. податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки. Рівень надходжень за січень - листопад поточного року перевищив минулорічний показник на                               1,2 млн. гривень. Про це повідомила начальниця Пологівського управління ГУ ДПС у Запорізькій області Світлана Бруй.

            Зокрема, платники податку на нерухомість - юридичні особи сплатили      2,4 млн. грн., що на 1,5 млн. грн. більше, ніж за 11 місяців 2018 року. Фізичні особи перерахували 1,1 млн. грн. забезпечивши зростання до аналогічного періоду минулого року на 97,5 тис. гривень.

            Фахівці Пологівського управління  нагадують, що податок на нерухоме майно сплачується не лише за житлові приміщення, а також за об’єкти нежитлового фонду. Відповідно до підпункту 14.1.129 1 пункту 14.1 статті 14 Податкового кодексу України, до таких об'єктів належать готельні, офісні та торговельні будівлі, гаражі, склади та інші.

 

            Пологівські, більмацькі та розівські підприємства за користування водою та надрами заплатили понад 12 млн. гривень

            До бюджетів усіх рівнів від підприємств Пологівського, Більмацького та Розівського районів за одинадцять місяців 2019 року надійшло                        561,9 тисячі гривень рентної плати за спеціальне використання води. Згідно з бюджетним розподілом до державного бюджету перераховано                                    280,9 тисяч гривень, до місцевих бюджетів надійшло 280,9 тисяч гривень та до спеціального фонду державного бюджету 62,4 тис. гривень.

            Як підкреслила начальниця Пологівського управління ГУ ДПС у Запорізькій області Світлана Бруй, додатково бюджети отримали майже                 41,3 тисячі.

            Крім того, сплачено 11,7 млн. гривень за користування надрами, зокрема, до держбюджету перераховано 7,9 мільйона, до місцевих бюджетів –                         3,8  мільйона.

            На сьогодні на території обслуговування Пологівського  управління, яке охоплює Пологівський, Більмацький та Розівський райони, зареєстровано 34 суб’єкта господарювання-водокористувача та 57 платників ренти за користування надрами. З них у Пологівському районі – 20 суб’єктів господарювання-водокористувачів, 30 платників ренти за користування надрами , у Більмацькому районі – 7  водокористувачів, 15 платника ренти за користування надрами та у Розівському районі – 7 водокористувачів та  12 платника ренти за користування надрами

 

Роз’яснення законодавства

 

         До уваги платників! З 01.01.2020 змінюються реквізити бюджетних рахунків!

         Пологівське управління ГУ ДПС у Запорізькій області інформує.

       ДПС України на офіційному вебпорталі за посиланням https://tax.gov.ua/media-tsentr/novini/399754.html повідомила, що з 01 січня  2020 року у зв’язку з тим, що Державною казначейською службою України (далі – Казначейство) з початку 2020 року рахунки для сплати податків і зборів будуть відкриті відповідно до Плану рахунків бухгалтерського обліку в державному секторі, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 31.12.2013 № 1203 (із змінами та доповненнями), змінюються реквізити бюджетних рахунків.

       Інформація щодо реквізитів бюджетних рахунків, які будуть введені в дію з 01.01.2020 року, після її отримання від Казначейства буде розміщена на вебпорталах органів ДПС у рубриці «Бюджетні рахунки».

      

       Нова форма платіжного доручення почне діяти з 13 січня 2020 року

       Пологівське управління Головного управління ДПС у Запорізькій області доводить до відома платників, що у розрахункових документах на переказ коштів буде виключено реквізит “Код банку”, оскільки міжнародний номер банківського рахунка IBAN вже містить у собі цю інформацію. Це дозволить уникнути дублювання реквізитів відповідно до вимог постанови Правління НБУ від 28 грудня 2018 року № 162 щодо запровадження в Україні міжнародного номера банківського рахунку IBAN.

        Зазначені зміни затверджені постановою Правління Національного банку від 06 листопада 2019 року № 127 "Про затвердження Змін до Інструкції про безготівкові розрахунки в Україні в національній валюті", що набирає чинності з 13 січня 2020 року.

        

         У разі припинення підприємницької діяльності ФОП подає звіт по ЄВ протягом 30 календарних днів

         Звіт про суми нарахованого доходу застрахованих осіб та суми нарахованого єдиного внеску із зазначенням типу форми «ліквідаційна» формують та подають до органу доходів і зборів фізичні особи – підприємці протягом 30 календарних днів з дня проведення державної реєстрації припинення підприємницької діяльності.     

         Останнім періодом, за який необхідно обчислити та сплатити єдиний внесок, буде період з дня закінчення попереднього звітного періоду до дня державної реєстрації припинення.

         Єдиний внесок сплачується протягом 10 календарних днів після граничного строку подання Звіту із зазначенням типу форми «ліквідаційна».

       

         До уваги найманих працівників!

         Пологівське управління ГУ ДПС у Запорізькій області повідомляє, що заробітна плата «у конвертах» є  серйозною проблемою у наповненні державного, місцевого бюджетів та державних соціальних фондів, а також позбавляє працівників гідної пенсії у майбутньому.      

         Намагаючись отримати прибуток з найменшими витратами та користуючись напруженістю на ринку праці, деякі з підприємців використовують працю найманих працівників і «забувають» належним чином оформити трудові угоди. При цьому, наймані працівники, що погоджуються на такі умови оплати праці усвідомлено позбавляють себе соціальних гарантій.

         Таким чином роботодавці позбавляють робітників права на оплату за тимчасову непрацездатність, допомогу по вагітності та пологах, виплату допомоги по безробіттю у випадку втрати роботи, одержання гідної пенсії тощо.

         Шановні громадяни, влаштовуючись на роботу, необхідно цікавитись не лише розміром зарплати, але й коштами, які будуть перераховуватись до бюджету. Погодившись на «компроміс» щодо виплати зарплати «у конвертах» ви сприяєте розвитку тіньових схем та позбавляєте себе соціального захисту.

         Нагадуємо, що за порушення трудового законодавства у 2019 році роботодавцям загрожують чималі штрафи, а саме, за одного неоформленого працівника – штраф у розмірі 30 мінімальних зарплат, тобто 125 190 гривень.

        

 

         Перехід на спрощену систему оподаткування – через електронку

        Пологівське управління ГУ ДПС у Запорізькій області звертає увагу підприємців, що хочуть обрати спрощену систему оподаткування. За допомогою меню «Листування з ДПС» приватної частини Електронного кабінету фізична особа-підприємець має можливість направити до органу ДПС разом із супровідним листом заяву про застосування спрощеної системи оподаткування та розрахунок доходу за попередній календарний рік, що передує року переходу на спрощену систему оподаткування, за встановленою формою у форматі pdf (обмеження 2 МБ).

       Датою подання заяви про застосування спрощеної системи оподаткування разом із супровідним листом є дата реєстрації супровідного листа в органі ДПС.   

       Протягом одного робочого дня після надсилання такого листа до органу ДПС автора електронного листа буде повідомлено про вхідний реєстраційний номер та дату реєстрації. Інформацію щодо отримання та реєстрації листа в органі ДПС можна переглянути у вкладці «Вхідні документи» меню «Вхідні/вихідні документи» приватної частини Електронного кабінету, відправлені листи – у вкладці «Відправлені документи» меню «Вхідні/вихідні документи».

 

            З 1 січня 2020 року ДПС надаватиме для тестування безкоштовні програмні РРО

           Законом України від 20.09.2019 року № 128-IX "Про внесення змін до Закону України "Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг" та інших законів України щодо детінізації розрахунків у сфері торгівлі та послуг" передбачені нові норми щодо застосування РРО.

            Так, зокрема, передбачається запровадження програмного РРО. Це програмний, програмно-апаратний або програмно-технічний комплекс у вигляді технологічного та/або програмного рішення, що використовується на будь-якому пристрої та в якому фіскальні функції реалізовані через фіскальний сервер контролюючого органу і який призначений для реєстрації розрахункових операцій при продажу товарів (наданні послуг), операцій з торгівлі валютними цінностями в готівковій формі та/або реєстрації кількості проданих товарів (наданих послуг), операцій з приймання готівки для подальшого переказу.

             На вебпорталі ДПС (https://tax.gov.ua/baneryi/novitni-rro) створено банер «Новітні РРО», в якому розміщена актуальна інформація щодо новацій у сфері застосування РРО, нормативно-правові акти, які супроводжують експеримент, посилання на програмний інтерфейс (АРІ) через який здійснюється взаємодія програмного забезпечення новітніх моделей з інформаційною системою ДПС тощо.

             Для дотримання прав рівності кожного з учасників проекту розміщені відеоролики виробників, що демонструють їх роботу. Зацікавлені платники можуть отримати повну інформацію про запропоновану модель безпосередньо від виробника та обрати найбільш прийнятну для них.

             Податкова служба як державний орган надаватиме своє програмне рішення безкоштовно, забезпечуватиме його технічну підтримку. Це дозволить платникам користуватися цим рішенням без зайвих витрат.

             1 січня 2020 року ДПС представить безкоштовне програмне РРО для тестування (у процесі тестування будуть вноситися корективи), яке також буде безкоштовним і в обслуговуванні.

             З 19 квітня 2020 року платники податків зможуть користуватися програмним РРО, як альтернативою класичним реєстраторам розрахункових операцій.

 

                                             

                            Шановні платники, вчасно подайте звітність!

 

                                           09 грудня 2019 року

                                        Останній день подання:

- звіту про обсяги виробництва та реалізації спирту за листопад 2019 року;

- звіту про обсяги виробництва та реалізації алкогольних напоїв за листопад 2019 року;

- звіту про обсяги виробництва та реалізації тютюнових виробів за листопад 2019 року;

 - звіту про обсяги придбання та реалізації алкогольних напоїв у оптовій мережі за листопад  2019 року;

 - звіту про обсяги придбання та реалізації тютюнових виробів у оптовій мережі за листопад  2019 року.

 

                                               13 грудня 2019 року

                                        Останній день подання:

- звіту про використання книг обліку розрахункових операцій (розрахункових книжок) (форма  № ЗВР-1) за листопад 2019 року;

- довідки про використані розрахункові книжки за листопад 2019 року.

 

 

                                           16 грудня 2019 року

                                        Останній день подання:

- заяви щодо переходу на спрощену систему оподаткування з I кварталу 2020 року та розрахунку доходу за попередній календарний рік;

- заяви про перехід на іншу групу платника єдиного податку.

       Новостворений підприємець на загальній системі оподаткування: важливі нюанси при звітуванні

       Підприємці, які зареєстровані протягом року, подають податкову декларацію про майновий стан і доходи за результатами звітного кварталу, в якому розпочата така діяльність (декларація подається протягом 40 календарних днів, що настають за останнім календарним днем звітного кварталу).

       При цьому, вперше зареєстровані підприємці в податковій декларації також зазначають інформацію про майновий стан та доходи станом на дату державної реєстрації (п.п. 177.5.2 ст. 177 Податкового кодексу).

       Підприємці, які здійснюють діяльність на загальній системі оподаткування, подають  податкову декларацію про майновий стан і доходи за місцем своєї податкової адреси за результатами календарного року у строки, встановлені для річного звітного податкового періоду (40 календарних днів, що настають за останнім календарним днем звітного року), в якій також зазначаються авансові платежі з податку на доходи п. 177.5 ст. 177 ПКУ).

        Такі підприємці в податковій декларації поряд з доходами від підприємницької діяльності мають зазначати інші доходи з джерел їх походження з України та іноземні доходи ( п. 177.11 ст. 177 Податкового кодексу).

        Таким чином, підприємець, який здійснив процедуру державної реєстрації як суб’єкта господарювання та обрав загальну систему оподаткування, подає до податкового органу за місцем своєї податкової адреси:

         - податкову декларацію про майновий стан і доходи за результатами звітного кварталу, в якому відбувся перехід на загальну систему оподаткування, де поряд з доходами від підприємницької діяльності вказує інші доходи (заробітну плату тощо), отримані ним як фізичною особою – громадянином за період від початку звітного податкового року до дати державної реєстрації підприємницької діяльності та відомості про рухоме та нерухоме майно;

         -  річну податкову декларацію за результатами календарного року, в якій поряд з доходами від підприємницької діяльності надає інформацію про інші доходи та відомості про рухоме і нерухоме майно).

          При цьому, якщо підприємець здійснив процедуру державної реєстрації як суб’єкта господарювання та обрав загальну систему оподаткування у IV кварталі звітного року, то він подає податкову декларацію за звітний IV квартал, яка прирівнюється до річної податкової декларації.

          Скористайтесь правом на податкову знижку для платника податку із статусом внутрішньо переміщеної особи

          Законом України № 2530-VІІІ від 06.09.2018 року (набрав чинності 04.10.2018), внесено зміни  до статті 166 «Податкова знижка» Податкового кодексу України.

          Так, перелік витрат, дозволених до включення до податкової знижки (ст.166 ПКУ), доповнено новим підпунктом 166.3.9  - «сума коштів у вигляді орендної плати за договором оренди житла (квартири, будинку), оформленим відповідно до вимог чинного законодавства, фактично сплачених платником податку  на доходи фізичних осіб, який має статус внутрішньо переміщеної особи».

           Платник податку на доходи фізичних осіб має право скористатися зазначеною податковою знижкою за умови, що він та/або члени його сім’ї першого ступеня споріднення:

           - не мають у власності придатної для проживання житлової нерухомості, розташованої поза межами тимчасово окупованої території України;

          - не отримують передбачених законодавством України бюджетних виплат для покриття витрат на проживання.

         Розмір такої знижки не може перевищувати (у розрахунку на календарний рік) 30 розмірів мінімальної заробітної плати, встановленої на 1 січня звітного (податкового) року.

         Податкова декларація про майновий стан і доходи для громадян, які мають право на податкову знижку, подається по 31 грудня року, наступного за звітним.

         Після проведення відповідних перерахунків кошти будуть повернуті платнику протягом 60 днів у спосіб, зазначений ним у декларації.

         Для прискорення процедури перерахування коштів у рядку 29 Декларації необхідно вказувати реквізити банківського рахунку.

         До податкової знижки включаються фактично здійснені протягом звітного податкового року витрати, підтверджені відповідними платіжними та розрахунковими документами, зокрема квитанціями, фіскальними або товарними чеками, прибутковими касовими ордерами, договорами, довідкою про отримані у звітному році доходи; документами, які підтверджують ступінь споріднення тощо.

          Звертаємо увагу на те, що податкова знижка нараховується на доходи, які отримані у вигляді заробітної плати, при цьому сума податкової знижки не повинна перевищувати розмір заробітної плати, яку платник отримав протягом року.

         Якщо платник податку до кінця податкового року, наступного за звітним, не скористався правом на нарахування податкової знижки за наслідками звітного податкового року, таке право на наступні податкові роки не переноситься.

         Несвоєчасна сплата підприємцем єдиного соціального внеску. Дізнайтесь про відповідальність

         Підприємці – платники єдиного податку сплачують єдиний соціальний внесок, нарахований за календарний квартал, до 20 числа місяця, що настає за кварталом, за який сплачується єдиний соціальний внесок.

         Також вони можуть сплачувати єдиний соціальний внесок у вигляді авансового платежу в розмірі, який самостійно визначили, до 20 числа кожного місяця поточного кварталу.

         Суми єдиного соціального внеску, сплачені у вигляді авансових платежів, ураховуються платником при остаточному розрахунку, який здійснюється ним за календарний квартал до 20 числа місяця, що настає за кварталом, за який сплачується ЄСВ.

         Отже, граничний термін сплати єдиного соціального внеску – 19 число місяця, що настає за кварталом, за який сплачується ЄСВ.

         У разі якщо останній день строків сплати єдиного внеску припадає на вихідний або святковий день, останнім днем таких строків сплати єдиного внеску вважається перший робочий день, що настає за вихідним або святковим днем.

         За несплату (неперерахування) або несвоєчасну сплату (несвоєчасне перерахування) єдиного соціального внеску на платників, які допустили зазначене порушення,  накладається штраф у розмірі 20% своєчасно не сплачених сум.

         На суму недоїмки нараховується пеня з розрахунку 0,1% суми недоплати за кожний день прострочення платежу. Нарахування пені починається з першого календарного дня, що настає за днем закінчення строку внесення відповідного платежу, до дня його фактичної сплати (перерахування) включно.

         Згідно з ст. 165 прим.1 Кодексу України про адміністративні правопорушення:

         - несплата або несвоєчасна сплата єдиного соціального внеску, у сумі, що не перевищує трьохсот неоподатковуваних мінімумів доходів громадян, – тягне за собою накладення штрафу на посадових осіб підприємств, установ і організацій незалежно від форми власності, підприємців або осіб, які забезпечують себе роботою самостійно, від 40 до 80 неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.

         - за повторне за рік вчинення таких дій – тягне за собою накладення штрафу на посадових осіб підприємств, установ і організацій незалежно від форми власності, підприємців або осіб, які забезпечують себе роботою самостійно, від 150 до 300 неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.

         - несплата або несвоєчасна сплата єдиного соціального внеску, у сумі більше трьохсот неоподатковуваних мінімумів доходів громадян – тягне за собою накладення штрафу на посадових осіб підприємств, установ і організацій незалежно від форми власності, підприємців або осіб, які забезпечують себе роботою самостійно, від 80 до 120 неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.

         - за повторне за рік вчинення таких дій – тягне за собою накладення штрафу на посадових осіб підприємств, установ і організацій незалежно від форми власності, ФОП або осіб, які забезпечують себе роботою самостійно, від 150 до 300 неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.

          Повторним порушенням, за яке передбачено адміністративний штраф, буде несплата або несвоєчасна сплата єдиного соціального внеску, за яке до такого платника протягом року вже було винесено рішення про застосування штрафу (до 365 або 366 днів – для високосного року) та його застосовано.

          При цьому для визначення повторності правопорушення відлік 365 днів (для високосного року – 366 днів) починається з дати винесення контролюючим органом такого рішення про застосування штрафу.

         Зазначена норма передбачена п. 3 частини першої ст. 7, абз. третім частини восьмої ст. 9, част. десятою та тринадцятою ст. 25 Закону Закону України від 08.07. 2010 № 2464-VІ «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування», абз. другим п.п. 2 п. 6, п. 11 розд. IV, п.п. 2 п. 2 розд. VІІ «Інструкції про порядок нарахування і сплати єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування», затвердженої наказом МФУ від 20.04.2015 № 449.

          Оподаткування податком на доходи фізичних осіб подарунків

          З метою оподаткування податком на доходи фізичних осіб не включаються до розрахунку загального місячного (річного) оподатковуваного доходу вартість дарунків (а також призів переможцям та призерам спортивних змагань) - у частині, що не перевищує 25% однієї мінімальної заробітної плати (у розрахунку на місяць), встановленої на 1 січня звітного податкового року, за винятком грошових виплат у будь-якій сумі.

         Отже, якщо в 2019 році вартість подарунка, який надається суб’єктом  господарювання фізичній особі, не перевищує 1043,25 грн. (4173 грн. х 25%), то його вартість не є об'єктом оподаткування податком на доходи фізичних осіб та військовим збором.

         Якщо вартість подарунка у 2019 році перевищує 1043,25 грн., то сума такого перевищення оподатковується податком на доходи фізичних осіб за ставкою 18%, та військовим збором за ставкою 1,5%.

        Сума доходу у вигляді дарунків, у Податковому розрахунку за формою №1ДФ відображається за ознакою доходу «160».

         Зазначена норма передбачена п.п. 165.1.39 ст. 165 Податкового кодексу.

         Платник податку на прибуток надав безповоротну фінансову допомогу іншому платнику податку на прибуток. Чи застосовувати податкові різниці?

          Об'єктом оподаткування податком на прибуток є прибуток із джерелом походження з України та за її межами, який визначається шляхом коригування фінансового результату до оподаткування, визначеного у фінансовій звітності підприємства відповідно до національних положень (стандартів) бухгалтерського обліку або міжнародних стандартів фінансової звітності, на різниці, які виникають відповідно до положень Податкового кодексу (п.п. 134.1.1 ст. 134 Податкового кодексу).

           Підприємства, які при визначенні об’єкта оподаткування враховують різниці, фінансовий результат податкового (звітного) періоду збільшується на суму перерахованої безповоротної фінансової допомоги (безоплатно наданих товарів, робіт, послуг) особам, що не є платниками податку (крім фізичних осіб), та платникам податку, які оподатковуються за ставкою 0 відсотків відповідно до п. 44 підрозділу 4 розділу XX "Перехідні положення" ПКУ, крім безповоротної фінансової допомоги (безоплатно наданих товарів, робіт, послуг), перерахованої неприбутковим організаціям, внесеним до Реєстру неприбуткових установ та організацій на дату такого перерахування (п.п. 140.5.10 ст. 140 ПКУ).

             Безповоротна фінансова допомога – це сума коштів, передана платнику податків згідно з договорами дарування, іншими подібними договорами або без укладення таких договорів (пп. 14.1.257 п. 14.1 ст. 14 ПКУ).

             Отже, оскільки не передбачено коригування фінансового результату до оподаткування на суму безповоротної фінансової допомоги, наданої іншому платнику податку на прибуток на загальних підставах, такі операції відображаються згідно з правилами бухгалтерського обліку (без коригування на податкові різниці).

             Нагадаємо, що коригування об’єкта оподаткування на різниці, здійснюють платники, у яких річний дохід від будь-якої діяльності (за вирахуванням непрямих податків), визначений за правилами бухгалтерського обліку за останній річний звітний (податковий) період перевищує 20 млн. грн.(п.п. 134.1.1 ст. 134 ПКУ).

         ПДВ:

         Формування податкового кредиту за касовими чеками: які умови?

          У разі відсутності податкової накладної платник ПДВ має право віднести до податкового кредиту суми ПДВ за придбаними товарами/послугами на підставі касових чеків РРО, в яких загальна сума отриманих товарів/послуг не перевищує 200 гривень (без урахування податку) за день.

          У разі, якщо сума придбаних товарів/послуг, вказана у касовому чеку, перевищує 200 гривень без урахування податку (з урахуванням ПДВ - 240 гривень), платник не може віднести до складу податкового кредиту суму ПДВ на підставі такого касового чека.

          До податкового кредиту включаються чеки, сума отриманих товарів/послуг по яких сукупно не перевищує 200 гривень (без урахування податку).

         Тобто, платник не має права віднести до складу податкового кредиту ні всю суму ПДВ, ні її частину, вказану у касовому чеку, в якому загальна сума отриманих товарів/послуг перевищує 200 гривень, (відповідно такий чек у розділі ІІ податкової декларації з ПДВ не відображається).

           Платник ПДВ, який здійснив придбання товарів/послуг, що підтверджується касовим чеком, який надає право на формування податкового кредиту, в колонці 2 «Постачальник (індивідуальний податковий номер)» таблиці 2 розд. II «Податковий кредит» додатка 5 до податкової декларації з ПДВ вказує індивідуальний податковий номер постачальника – платника ПДВ, зазначений у такому касовому чеку.

           Зазначена норма передбачена п.п. «б» п. 201.11 ст. 201 Податкового кодексу.

           Заповнюємо Книгу обліку доходів і витрат для підприємців на загальній системі оподаткування

          Підприємці на загальній системі оподаткування зобов’язані вести Книгу обліку доходів і витрат, у якій за підсумком робочого дня, протягом якого отримано дохід, на підставі первинних документів здійснюються записи про отримані доходи та документально підтверджені витрати.

           Книгу обліку доходів і витрат, форма та порядок ведення затверджено наказом  Міністерства доходів і зборів України від 16.09.2013 № 481.

           Книга обліку доходів і витрат повинна бути зареєстрована після дати державної реєстрації підприємця,  до початку здійснення діяльності.

           Підприємець заповнює Книгу за підсумком робочого дня, протягом якого отримано дохід, на підставі первинних документів, здійснюючі записи про отримані доходи та документально підтверджені витрати.

           Підприємець заповнює Книгу самостійно за підсумками робочого дня, протягом якого отримано дохід.

           Вимога щодо ведення Книги найманими особами, які перебувають у трудових відносинах із самозайнятою особою не передбачена.

           Книга ведеться наступним чином:

          - у графі 2 відображається сума доходу, отриманого від здійснення господарської діяльності  із сумарним підсумком за місяць, квартал, рік, зокрема, кошти, що надійшли на поточний рахунок, касу платника податків та/або отримано готівкою, сума заборгованості, за якою минув строк позовної давності, вартість безоплатно отриманих товарів (робіт, послуг);

          - у графі 3 вказується сума повернутих коштів за товари (роботи та послуги) або повернутої передплати;

          - графа 4 розраховується як різниця між отриманим доходом (графа 2) та сумою повернутих коштів за товари (роботи та послуги) (графа 3);

          - у графі 5 зазначаються реквізити документа, який підтверджує понесені витрати, що безпосередньо пов’язані з отриманим доходом, зокрема, платіжні доручення, прибуткові касові ордери, квитанції, фіскальні чеки, акти закупки, акти виконаних робіт, наданих послуг та інші первинні документи, що засвідчують факт оплати;

         - у графі 6 відображається сума витрат, які документально підтверджені та безпосередньо пов’язані з отриманням доходу за підсумками дня.

          Якщо дохід отримано в одному місяці, а витрати, пов’язані з його отриманням понесені у наступному, то за підсумком дня по факту отримання доходу/понесення витрат (на підставі первинних документів) відповідно заповнюється графа 2 «Сума доходу, отриманого від здійснення господарської діяльності» та графа 6 «Сума витрат, пов’язаних з придбанням товарів (робіт, послуг)».

          У графі 7 відображається сума витрат на оплату праці та нарахування на оплату праці найманих осіб, понесені у звітному місяці, протягом якого отримано дохід, але, якщо дохід у звітному місяці не отримувався, то графа 7 «Сума витрат на оплату праці найманих осіб» Книги не заповнюється.

          У графі 8 відображається сума фактично понесених інших витрат, безпосередньо пов’язаних з одержанням доходу, які не зазначені в графах 6 та 7, зокрема, витрати на сплату послуг, зв’язку, орендних та комунальних платежів, тощо, які повинні бути документально підтверджені у гр.5.

         Також, у графі 8 відображається суми сплаченого за себе єдиного внеску, а також

сплачені суми платежів за одержання ліцензій на провадження певних видів господарської діяльності по факту їх сплати на підставі підтверджуючих документів.

         У графі 9 зазначається сума чистого оподатковуваного доходу (різниця між  доходом за звітний період (графа 4) та понесеними витратами від провадження господарської діяльності (графи 6, 7, 8)).

         Однак, у разі якщо результатом розрахунку буде від’ємне значення, то графа 9 Книги прокреслюється.

         Підприємці, які зареєстровані платниками ПДВ, у Книзі суми доходів і витрат відображають без ПДВ.

         У разі нереєстрації (неведення) Книги обліку доходів та витрат до фізичної особи- підприємця застосовуються штрафні санкції, передбачені ст. 121 Податкового кодексу (510 грн., 1020 грн.) та ст. 164 прим. 1 Кодексу України про адміністративні правопорушення (штраф від 3 до 8 неоподатковуваних мінімумів доходів громадян, а при накладенні штрафу протягом року за те ж порушення – від 5 до 8 неоподатковуваних мінімумів доходів громадян).

          Зазначена норма передбачена п. 177.10 ст. 177; п. 178.6 ст. 178 Податкового кодексу та «Порядком ведення Книги фізичними особами - підприємцями на загальній системі оподаткування», затвердженим наказом Міндоходів від 16.09.2013 № 481.

         Новостворений підприємець на загальній системі оподаткування: важливі нюанси при звітуванні

         Підприємці, які зареєстровані протягом року, подають податкову декларацію про майновий стан і доходи за результатами звітного кварталу, в якому розпочата така діяльність (декларація подається протягом 40 календарних днів, що настають за останнім календарним днем звітного кварталу).

         При цьому, вперше зареєстровані підприємці в податковій декларації також зазначають інформацію про майновий стан та доходи станом на дату державної реєстрації (п.п. 177.5.2 ст. 177 Податкового кодексу).

         Підприємці, які здійснюють діяльність на загальній системі оподаткування, подають  податкову декларацію про майновий стан і доходи за місцем своєї податкової адреси за результатами календарного року у строки, встановлені для річного звітного податкового періоду (40 календарних днів, що настають за останнім календарним днем звітного року), в якій також зазначаються авансові платежі з податку на доходи п. 177.5 ст. 177 ПКУ).

        Такі підприємці в податковій декларації поряд з доходами від підприємницької діяльності мають зазначати інші доходи з джерел їх походження з України та іноземні доходи ( п. 177.11 ст. 177 Податкового кодексу).

         Таким чином, підприємець, який здійснив процедуру державної реєстрації як суб’єкта господарювання та обрав загальну систему оподаткування, подає до податкового органу за місцем своєї податкової адреси:

          - податкову декларацію про майновий стан і доходи за результатами звітного кварталу, в якому відбувся перехід на загальну систему оподаткування, де поряд з доходами від підприємницької діяльності вказує інші доходи (заробітну плату тощо), отримані ним як фізичною особою – громадянином за період від початку звітного податкового року до дати державної реєстрації підприємницької діяльності та відомості про рухоме та нерухоме майно;

        -  річну податкову декларацію за результатами календарного року, в якій поряд з доходами від підприємницької діяльності надає інформацію про інші доходи та відомості про рухоме і нерухоме майно).

          При цьому, якщо підприємець здійснив процедуру державної реєстрації як суб’єкта господарювання та обрав загальну систему оподаткування у IV кварталі звітного року, то він подає податкову декларацію за звітний IV квартал, яка прирівнюється до річної податкової декларації.

 

 

ГУ ДПС у Запорізькій області інформує

 

 

            Запоріжці спрямували до держбюджету 8,8 мільярда гривень

З січня по листопад платники податків Запорізького регіону перерахували до державного бюджету 8 мільярдів 840 мільйонів гривень (без показників великих платників податків, які обслуговуються в Запорізькому управлінні Офісу ВПП ДФС).  Про це повідомив в. о. начальника Головного управління ДПС у Запорізькій області Руслан Рачинський. Порівняно з минулим роком надходження збільшилися майже на 2,6 мільярда або на 41 відсоток.

 У загальних доходах державної скарбниці 38 відсотків займає податок на додану вартість, якого з початку року було сплачено 3 мільярди 362 мільйони гривень, що на майже 457 мільйонів більше, ніж торік.

З прибутків підприємств до бюджету надійшло майже 2 мільярди 419 мільйонів гривень, зростання до аналогічного періоду 2018 року склало 1 мільярд 652 мільйони. Податку на доходи фізичних осіб перераховано 2 мільярди 377 мільйонів, що на 340 мільйонів перевищило минулорічні показники.

Також з початку року запоріжці направили до скарбниці майже 566 мільйонів гривень військового збору, чим збільшили минулорічні відрахування на 84 мільйони.

Крім того, серед інших податкових надходжень від запорізьких платників бюджет отримав 380 мільйонів гривень рентної плати за використання природних ресурсів та 186 мільйонів гривень екологічного податку.

 

            За нерухомість мешканці Запорізької області сплатили 125 мільйонів гривень податку

За одинадцять місяців до місцевих бюджетів Запорізького регіону надійшло 125 мільйонів гривень податку на нерухоме майно. Порівнюючи надходження з результатами аналогічного періоду минулого року, в. о. начальника Головного управління ДПС у Запорізькій області Руслан Рачинський підкреслив, що запоріжці збільшили відрахування на 23 мільйони або на 22,5 відсотка.

Так, власники нерухомості-юридичні особи сплатили 84 мільйони (+10,5 млн грн), фізичні особи перерахували 41 мільйон (+ 12,5 млн грн).

Найбільші суми отримав міський бюджет Запоріжжя – 41,3 мільйона, до скарбниць м. Мелітополь, Мелітопольського та Веселівського районів спрямовано 22,3 мільйона, Якимівського та Приазовського районів – 14,8 мільйона, м. Бердянськ, Бердянського та Приморського районів – 11,7 мільйона, Вільнянського і Новомиколаївського районів – 11,2 мільйона тощо.

Усього на Запоріжжі нараховується понад 4 тисячі компаній і 27 тисяч громадян, які володіють житловою нерухомістю, площа якої перевищує 60 квадратних метрів для квартир, 120 квадратних метрів – для будинків і 180 квадратних метрів – для різних типів нерухомості.

Ставка податку не може перевищувати 1,5 відсотка від розміру мінімальної зарплати. При цьому кожна місцева рада самостійно може встановлювати розмір податку.

Додатково оподатковуються за ставкою 25000 гривень об'єкти житлової нерухомості площею понад 300 квадратних метрів для квартир і 500 квадратних метрів для житлових будинків.

 

            Руслан Рачинський: "Податкові надходження до місцевих бюджетів у Запорізькій області зросли на 16 відсотків"

За одинадцять місяців запорізькі платники податків спрямували до місцевих бюджетів 8 мільярдів 698 мільйонів гривень (на враховуючи дані великих платників Запорізького управління Офісу ВПП ДПС). Як повідомив в. о. начальника Головного управління ДПС у Запорізькій області Руслан Рачинський, порівняно з минулим роком податкові надходження зросли на 16 відсотків. Додатково скарбниці отримали 1 мільярд 209 мільйонів.

Майже 61 відсоток з цієї суми займає податок на доходи фізичних осіб. У січні-листопаді запоріжці забезпечили 5,3 мільярда гривень ПДФО, що 763 мільйони або на 17 відсотків більше, ніж торік.

Запорізькі підприємці та компанії, які застосовують спрощену систему оподаткування, сплатили 1,3 мільярда гривень єдиного податку. Збільшення сплати порівняно з аналогічним періодом 2018 року склало 150 мільйонів або 13 відсотків. Зокрема, від СПД-фізичних осіб надійшло 843 мільйони, від СГД-юросіб – 174 мільйони, від сільгоспвиробників – 284 мільйони гривень єдиного податку.

Землекористувачі та власники угідь направили до місцевих скарбниць 1 мільярд 50 мільйонів, що перевищило минулорічний показник на 38,5 мільйона або на 4 відсотки.

Крім того, підприємства регіону сплатили 305 мільйонів гривень податку на прибуток (+190 млн грн), 229 мільйонів гривень рентної плати за використання природних ресурсів (+41 млн грн), 177 мільйонів гривень екологічного податку (+17 млн грн).

 

             Руслан Рачинський: "На Запоріжжі банківські установи щомісячно сплачують з доходів своїх вкладників 4,5 мільйона гривень ПДФО"

З початку року фінансові установи Запорізького регіону сплатили до бюджету 49,6 мільйона гривень податку на доходи фізичних осіб з нарахованих процентів за вкладами (без показників великих платників, які обслуговуються в Запорізькому управлінні Офісу ВПП ДПС). Це на 1,5 мільйона або на три відсотки більше, ніж минулого року.

Як повідомив в. о. начальника Головного управління ДПС у Запорізькій області Руслан Рачинський, щомісячні надходження ПДФО від банків та інших фінорганізацій зросли до 4,5 мільйона.

За одинадцять місяців суб'єкти господарювання м. Запоріжжя спрямували 34,7 мільйона гривень податку на доходи фізичних осіб з нарахованих процентів за вкладами, м. Бердянськ, Бердянського та Приморського районів – 4,1 мільйона, м. Мелітополь, Мелітопольського та Веселівського районів – 3,6 мільйона, м. Енергодар, Кам'янсько-Дніпровського та Великобілозерського районів – 1,9 мільйона, Пологівського, Більмацького та Розівського районів – 1,7 мільйона, Вільнянського та Новомиколаївського районів – понад мільйон тощо.

Нагадаємо, ставка податку на доходи фізичних осіб з процентів від депозитних банківських рахунків, вкладів у кредитних спілках тощо складає 18 відсотків. Відповідно до ст. 170.4. Податкового кодексу України інформація про суми окремих банківських рахунків або ощадних сертифікатів чи вкладів членів кредитних спілок, а також нараховані проценти і відомості про вкладників не передаються до податкової служби.

         Пологівським школярам – про податкову освіченість

https://zp.tax.gov.ua/data/material/000/312/400222/preview1.jpg

           Робота податківця – цікава і важлива. У цьому переконались учні 4 класу Пологівського колегіуму №1, які днями завітали до податківців. Начальниця Пологівського управління ГУ ДПС у Запорізькій області Світлана Бруй провела екскурсію, під час якої вони отримали перші знання про бюджет і податки та податкову службу.

          Зацікавлені діти ставили запитання щодо напрямків діяльності інспекції, знайомились з основними податковими поняттями.

           Учні відвідали Центр обслуговування платників, де на власні очі побачили, як приймаються звіти від платників податків, ознайомились із структурою управління та роботою податківців, дізналися, хто такий модератор, та які послуги надають у ЦОП. Фахівці продемонстрували порядок надання однієї із адміністративних послуг. Особливий інтерес у майбутніх платників податків викликали запроваджені електронні сервіси.

 


« повернутися

Код для вставки на сайт

Вхід для адміністратора

Авторизація в системі електронних петицій

Ще не зареєстровані? Реєстрація

Реєстрація в системі електронних петицій


Буде надіслано електронний лист із підтвердженням

Потребує підтвердження через SMS


Вже зареєстровані? Увійти

Відновлення забутого пароля

Згадали авторизаційні дані? Авторизуйтесь